Mijn eerste reis - Reisverslagen van martin stor - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis - Reisverslagen van martin stor - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reis

Een stukkie fietsen ........

Hoe gaat dat?

Altijd al eens willen meemaken. Ik krijg nu de kans. Op deze web-log kun je het allemaal volgen.

In 1936 fietste Bas Ader, student theologie, in z'n eentje van Amsterdam naar Jeruzalem Het jaar daarop werd hij predikant in Nieuw Beerta. In 1944 werd hij gefusilleerd omdat hij joden had geholpen. In 1996 volgde Siebe Hiemstra, predikant in dezelfde gemeente, het spoor van Ader op zijn solo-pelgrimstocht naar Jeruzalem. Hij ging via Auschwitz vanwege Aders inzet voor joden.

Ik heb het boek van Siebe gelezen en dat bracht bij mij de wens naar boven in hun spoor richting Jeruzalem te reizen.

Nu ik op weg ben durf ik dit doel zelf ook steeds meer onder ogen te komen.

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2008

Terugblik: synchroniciteiten.......

10 Juni 2008

Thuis

07 Juni 2008

Jerusalem

05 Juni 2008

Maria regelt het wel even

03 Juni 2008

Eilandje oversteken
martin

Een stukkie fietsen ........ Hoe gaat dat? Altijd al eens willen meemaken. Ik krijg nu de kans. Op deze web-log kun je het allemaal volgen. In 1936 fietste Bas Ader, student theologie, in z'n eentje van Amsterdam naar Jeruzalem Het jaar daarop werd hij predikant in Nieuw Beerta. In 1944 werd hij gefusilleerd omdat hij joden had geholpen. In 1996 volgde Siebe Hiemstra, predikant in dezelfde gemeente, het spoor van Ader op zijn solo-pelgrimstocht naar Jeruzalem. Hij ging via Auschwitz vanwege Aders inzet voor joden. Ik heb het boek van Siebe gelezen en dat bracht bij mij de wens naar boven in hun spoor richting Jeruzalem te reizen. Nu ik op weg ben durf ik dit doel zelf ook steeds meer onder ogen te komen.

Actief sinds 29 Maart 2008
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 227132

Voorgaande reizen:

05 April 2008 - 08 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: