Thuis - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van martin stor - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van martin stor - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg martin

10 Juni 2008 | Nederland, Zutphen

In Jeruzalem een bezoek gebracht aan de oude stad, de grafkerk en de klaagmuur. Verder wilde ik gewoonweg naar huis toe. Dus toen zich een vluchtmogelijkheid aandiende.... snel naar het vliegveld. De indruk van Jeruzalem: veel wapens, toch een veilig gevoel, heuvels, smeltkroes, toeristisch, sabat, bomalarm.....

De vlucht ging niet probleemloos maar dat maakte niets uit. Een dagje langer in een hotel door een aansluiting die de mist inging kon ook nog wel.

Alleen wel vervelend voor de drie generaties die voor niets mij stonden op te wachten. Bij uiteindelijke aankomst waren Ton en Piek er.

Het is heerlijk om weer thuis te zijn.

En Jerusalem is voor mij de metafoor voor de weg ernaar toe geworden.

  • 10 Juni 2008 - 16:29

    Kitty:

    Welkom weer thuis, Martin, ik kijk uit naar je live verhalen, warme groet, Kitty

  • 10 Juni 2008 - 16:38

    Hiljon:

    dag lieve zwager, kom je snel live begroeten!

  • 10 Juni 2008 - 16:57

    Astrid:

    Welkom in Zutphen. Je ziet er goed uit man!

  • 10 Juni 2008 - 17:01

    Hanneke:

    Oef, dat is ineens snel! Het nest roept. Is er ook een foto van Piek en jou? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Geniet van je eigen stek en al je lievelingen om je heen. Ik spreek je graag.

  • 10 Juni 2008 - 18:56

    Joost:

    Hoi Martin,

    Welkom thuis!!! Da's toch nog iets sneller dan gedacht. Afgetraind koppie hoor! Ben benieuwd om binnenkort je verhalen te horen.

    is dat de Ton van de wijnhandel hier in de stad?

    Groeten en tot snel,

    Joost

  • 10 Juni 2008 - 19:13

    Piek:

    Joost, dat is inderdaad Ton van de Wijnerij aan de Binnenbantammerstraat. Moet je echt es langs gaan en horen hoe vol liefde hij kan praten over wijn ...

  • 10 Juni 2008 - 20:24

    Richard:

    Hoi Martin,

    Goed dat je er weer bent.
    Ben benieuwd naar je verhalen en de sandalen.

  • 11 Juni 2008 - 06:56

    Wilma:

    Ha Martin,

    Ik kijk even niet op je site en dan ben je al in Jeruzalem geweest én al weer thuis. Hoe voelt het nu?

    Lijkt me leuk om tijdens de volgende bouquetclub jouw reiservaringen als onderwerp te nemen. Ik hoor graag nóg meer over de inspiratie, wijsheid en lol die je onderweg bent tegenkomen.

    Misschien kunnen wij het boek van Foppe van te voren lezen.....

  • 11 Juni 2008 - 10:58

    Gerard:

    GELUKT!

  • 13 Juni 2008 - 13:03

    Erikjan:

    Welkom terug in Nederland!
    Echt een topprestatie!
    Spreek je snel!
    Groet,
    Erikjan

  • 16 Juni 2008 - 22:11

    Inez:

    Hahahahahahaha wat een bak! Ik had al zo'n voorgevoel dat je je stierlijk zou vervelen daar na zo'n reis. Wat een intens weerzien oet dat zijn geweest.
    Geniet ervan!

    Inez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

martin

Een stukkie fietsen ........ Hoe gaat dat? Altijd al eens willen meemaken. Ik krijg nu de kans. Op deze web-log kun je het allemaal volgen. In 1936 fietste Bas Ader, student theologie, in z'n eentje van Amsterdam naar Jeruzalem Het jaar daarop werd hij predikant in Nieuw Beerta. In 1944 werd hij gefusilleerd omdat hij joden had geholpen. In 1996 volgde Siebe Hiemstra, predikant in dezelfde gemeente, het spoor van Ader op zijn solo-pelgrimstocht naar Jeruzalem. Hij ging via Auschwitz vanwege Aders inzet voor joden. Ik heb het boek van Siebe gelezen en dat bracht bij mij de wens naar boven in hun spoor richting Jeruzalem te reizen. Nu ik op weg ben durf ik dit doel zelf ook steeds meer onder ogen te komen.

Actief sinds 29 Maart 2008
Verslag gelezen: 3931
Totaal aantal bezoekers 227139

Voorgaande reizen:

05 April 2008 - 08 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: