Eilandje oversteken - Reisverslag uit Larnaka, Cyprus van martin stor - WaarBenJij.nu Eilandje oversteken - Reisverslag uit Larnaka, Cyprus van martin stor - WaarBenJij.nu

Eilandje oversteken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg martin

03 Juni 2008 | Cyprus, Larnaka

Grappig{ mensen uit Girne verklaarde me voor gek. Per fiets naar Lakarna... Ieder zo zijn context zullen we maar denken. Heerlijk 80 km over een enkele berg en wat heuvels gefietst. Zoals al eerder gezegd: een berg is prachtig door de zoeker van een camera. Dus vandaag maar weer een paar gemaakt. Nog geen 10 min later werd ik met militair vertoon aangehouden. Bleek om het een of ander strategisch belangrijke berg te gaan. Vond het wel grappig allemaal. Werd uitgehoord, druk overleg met de basis, alles controleren etc. Kon het niet laten om na het passeren van de grens de alertheid van de Griekse defensie te testen. Bleek hier wel mogelijk om ongestoord een foto te maken. De Turken zijn dan toch wat alerter....

Het klnkt inderdaad een beetje vreemd om te klagen dat je vastzit op een vakantielokatie... maar ik heb deze onderneming eigenlijk vanaf het begin afaan niet als een vakantie gezien en dan wordt het toch soms lastiger. Daar komt bij dat het toch wat leuker is om vakantie met minimaal 2 te vieren. En fietsen in je eentje is gewoon leuk.

Bartje: als ik een waterfiets vindt morgen dan...






  • 04 Juni 2008 - 13:54

    Moeder Mans:

    Hej Martin, er was iets mis met m'n computer, waardoor ik de laatste dagen (ongeveer een week denk ik) geen berichten van jou kon lezen, terwijl dat toch een dagelijks ritueel was geworden inmiddels. Maar ik ben er weer en las de hele boel door elkaar, d.w.z. reakties op dingen die ik nog niet gelezen had en dan krijg je een heel raar beeld. Maar na wat heen en weer gezoek ben ik weer helemaal op de hoogte: opgesloten op Cyprus nu dus. 'k Zou zo zeggen, maak van de nood een deugd en verken het eiland, 't is vast prachtig, anders gingen er niet zoveel mensen naartoe voor een echte vakantie! Hoop dat je er ooit op een bevredigende manier ook weer af komt (van dat eiland dus). Het volgende bericht misschien vanuit Jeruzalem???
    Het ga je goed!!!

  • 04 Juni 2008 - 16:20

    Ton:

    Martin geweldig zo een eiland groet

  • 04 Juni 2008 - 17:32

    Astrid:

    Jij maakt wat mee!! Ik heb de link doorgestuurd naar Edwin en Christa. Groeten maar weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

martin

Een stukkie fietsen ........ Hoe gaat dat? Altijd al eens willen meemaken. Ik krijg nu de kans. Op deze web-log kun je het allemaal volgen. In 1936 fietste Bas Ader, student theologie, in z'n eentje van Amsterdam naar Jeruzalem Het jaar daarop werd hij predikant in Nieuw Beerta. In 1944 werd hij gefusilleerd omdat hij joden had geholpen. In 1996 volgde Siebe Hiemstra, predikant in dezelfde gemeente, het spoor van Ader op zijn solo-pelgrimstocht naar Jeruzalem. Hij ging via Auschwitz vanwege Aders inzet voor joden. Ik heb het boek van Siebe gelezen en dat bracht bij mij de wens naar boven in hun spoor richting Jeruzalem te reizen. Nu ik op weg ben durf ik dit doel zelf ook steeds meer onder ogen te komen.

Actief sinds 29 Maart 2008
Verslag gelezen: 1696
Totaal aantal bezoekers 227135

Voorgaande reizen:

05 April 2008 - 08 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: