Maria regelt het wel even - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van martin stor - WaarBenJij.nu Maria regelt het wel even - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van martin stor - WaarBenJij.nu

Maria regelt het wel even

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg martin

05 Juni 2008 | Israel, Jeruzalem

Een beetje moedeloos stapte ik uit verveling het reisbureau binnen. Boot naar Haifa met fiets? Maria Zhydchenko knikte en ja dat zou toch mogelijk moeten zijn. Na bellen wachten, regelen, bellen verdwenen alle problemen die zich voordeden als sneeuw voor de zon. 5 minuten voor vertrek zat ik licht geemotioneerd op ms SAPPHIR naar Haifa! Tussen 200 touristen die een standaard 2 daags programma volgden. De douane en security in Israel: Ik was een speciaal geval.... Ik heb ze allemaal gehad de geuniformeerden met wapens, de mannen in jeans met achteloos een pistool in de zak en tenslotte de echt hoge inlichtingenofficier zonder uniform en pistool. Het verhaal ging er eventjes lastig in. Maar na 6 interviews lukte het toch om een stempel te krijgen. Bij het laatste interview begon ik het een beetje benauwd te krijgen... het zal toch niet dat ze me hier gaan weigeren....

Ben nu na 90 km bij 35 C gefietst te hebben in Tel Aviv. Morgen het laatste stuk dat in ieder geval een klim naar 900 m in zich zal hebben. Kijk daar nog niet echt naar uit.

p.s. Grap van de Russische taxichauffeur die me even naar de boot bracht: Wat doet een Nederlander als Nederland de Europacup wint?

... Hij doet de spelletjescomputer uit en gaat naar bed.......

In Rusland is het ook al doorgedrongen dat het de laatste jaren slecht lukt met het winnen van de cups..

  • 05 Juni 2008 - 17:56

    Bartje:

    Yes, ik wist het wel. Nederland wordt geen kampioen, maar Martin, you are my champion. Grote klasse! De site van Piek is overigens ge-upgraded.


  • 05 Juni 2008 - 19:05

    Piek:

    Wat een kerel ben jij, hee!!!!!

  • 05 Juni 2008 - 20:39

    Lotje:

    heeej dady.
    je krijgt het toch allemaal wel weer voor elkaar he:P:P
    maar ben je er nu dus bijna??
    dus we moeten al beginnen met het huis opruimen ??? omdat de big boss weer back komt:P
    veel plezier daar nog!!
    groetjes je oudste dochter.

  • 06 Juni 2008 - 06:41

    Rolof:

    martin,fantastisch succes met de laatste kilometers. geniet ervan en haal diep adem.

  • 06 Juni 2008 - 06:46

    William:

    Sjalom Martin,

    Ma sjlom ga, of te wel hoe gaat het?

    Goed gedaan klasse!!,

    Welk hotel heb je gezeten in Tel-Aviv?

    Als je naar jerusjalaim fietst probeer dan aan te komen voordat de sjabbath ingaat, m.a.w. de zonsondergang op vrijdagavond.

    Probeer in de oude stad een goedkoop hostel te vinden, en ga de sjabbath bekijken bij
    Ha-Kotel (klaagmuur)

    Mazzel TOV


  • 06 Juni 2008 - 07:18

    Inez:

    Met deze snelheid kun je ook wel weer terugfietsen...toch....?

    Geniet van je laatste meters. Winnie de Poeh zie immers; "wat is er lekkerder, het moment net voor dat je de honing gaat eten of het honing eten zelf?

    veel plezier, Inez

  • 06 Juni 2008 - 07:45

    Kitty:

    Dringt het al tot je door? Je hebt het gewoon gehaald!! Voor mij heb je DE beker al gewonnen, dus dat voetballen? Laat maar zitten. Tot snel met een hele warme groet!

  • 06 Juni 2008 - 08:45

    Ronald Serné:

    Knap gedaan Martin in zo'n korte tijd naar Israel fietsen.

  • 06 Juni 2008 - 09:02

    Foppe:

    Geweldig Martin, het giet oan, het sil dan echt heve. Alvast gefeliciteerd. Je bent een echte doorzetter.
    Geniet ervan en tot gauw.
    Groeten uit Toscana

  • 06 Juni 2008 - 10:05

    Collega's Jelle:

    wat een avontuur en een fantastische foto's en nu israel geweldig allemaal,jelle doet het ook prima (leuk te horen toch)
    veel fiets plezier nog.

  • 06 Juni 2008 - 10:57

    Piek:

    Ik heb net het adres van een kibboets in de buurt van Nazareth aan je doorgemaild. Als je de naam van degene noemt die deze plaats doortipte, dan ben je daar van harte welkom garandeerde hij.
    Geen idee wat je plannen verder zijn, maar hij beval die omgeving van harte aan. Hij was er zelf graag geweest op dit moment ...

  • 06 Juni 2008 - 11:15

    Proud 2 Be Lebanese :

    cool men . lang geen kip gegeten see u soon groeten mayssaa khalil.yessssssssssssssssssss

  • 06 Juni 2008 - 17:09

    Astrid:

    Ontzettend gaaf dat je in Israel bent zeg! Een kanjer ben je!

  • 06 Juni 2008 - 17:42

    Moeder Mans:

    M'n mond viel open: zit ik even bij de buurvrouw, zegt ze "Martin is al in Israel he". Wat zeg je? Heb ik iets gemist? Ja dus!! Geweldig jongen! Wat een doorzetter ben je en 't lukt je nog ook allemaal!.Petje af hoor! Tot gauw denk je???

  • 06 Juni 2008 - 18:04

    Moeder Mans 2:

    Hoe moet dat nou als je weer zo snel terug bent! Je verveelt je rot hier. Hier is niks te beleven! (Behalve dan al je dierbaren weer terug zien).Maar ook daarvoor zul je wel weer een oplossing vinden.
    'k Ga maar eens naar de boot, zien hoe het hen te moede is!! Tot kiekes.

  • 06 Juni 2008 - 22:34

    Gerard:

    gefeliciteerd Je mag trots op jezelf zijn dat je het gehaald hebt (ik ben in ieder geval trots op mijn broet!). Ik heb het op werk ook aan een aantal laten zien en vinden het echt speciaal dat wat je doet (gedaan hebt). Hoe voelt het dat je het einddoel gehaald hebt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

martin

Een stukkie fietsen ........ Hoe gaat dat? Altijd al eens willen meemaken. Ik krijg nu de kans. Op deze web-log kun je het allemaal volgen. In 1936 fietste Bas Ader, student theologie, in z'n eentje van Amsterdam naar Jeruzalem Het jaar daarop werd hij predikant in Nieuw Beerta. In 1944 werd hij gefusilleerd omdat hij joden had geholpen. In 1996 volgde Siebe Hiemstra, predikant in dezelfde gemeente, het spoor van Ader op zijn solo-pelgrimstocht naar Jeruzalem. Hij ging via Auschwitz vanwege Aders inzet voor joden. Ik heb het boek van Siebe gelezen en dat bracht bij mij de wens naar boven in hun spoor richting Jeruzalem te reizen. Nu ik op weg ben durf ik dit doel zelf ook steeds meer onder ogen te komen.

Actief sinds 29 Maart 2008
Verslag gelezen: 2624
Totaal aantal bezoekers 227136

Voorgaande reizen:

05 April 2008 - 08 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: