Jerusalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van martin stor - WaarBenJij.nu Jerusalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van martin stor - WaarBenJij.nu

Jerusalem

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg martin

07 Juni 2008 | Israel, Jeruzalem

Weet niet waar het gezegde vandaan komt maar de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst! Gisteren meerdan 90 km gefietst waarvan zeker 30 km "hill up" Heb zoals altijd op dit soort warme inspannende dagen enorme hoeveelheden water gedronken(meer dan 10 l). Verschillende mensen hadden me de tocht afgeraden vanwege de weinige rust en schaduw mogelijkheden.

Om vrijdag 6 juni om 19.30 na meer dan 4300 km fietsen en twee maanden later ....in Jerusalem aangekomen! Heb daarmee mijn eigen verwachtingen overtroffen. Als eerste Piek gebeld en haar en de kinderen bedankt voor de steun en gelegendheid die ze me geboden hebben.

Ga het vandaag vieren door in ieder geval een bezoek aan Golgota (heilige grafkerk). Verder zie ik wel. Vandaag ook even kaartjes schrijven aan al die lieve engelen van mensen die me onderweg geholpen hebben.

Heb tijdens het laatste stuk veel gedacht aan hoe het allemaal zo gekomen is, om te beginnen aan de prestatie van Bas Ader en Siebe Hiemstra. Adler die gewoon deed en Siebe die in zijn fietssporen getreden is en er een prachtig inspirerend boek over geschreven heeft. Dat boek heeft mij aan de keukentafel bij Liesel en Michael tot dit idee gebracht.

Verder vind ik het prachtig dat Foppe en Henk spontaan het idee van een "stukkie fietsen" ondersteunden en daarmee mij het laatste duwtje in de rug gaven.

De boeken van Foppe en Leo: mijn reisgidsen voor mijn innerlijke reis...

Het is een behoorlijke fysieke inspanning geweest. Zonder Edwin hadden er nog meer kilos de berg op gemoeten. Ennnnn had ik niet zo een goede conditie gehad.

En ik heb niet alleen gefietst. Altijd keek ik weer uit naar een internet contact: even kijken of er reacties zijn. Echt het waren kados stuk voor stuk. Bedankt:
Werner, Ruurd, Bartje, Ton, Edith, Hannah, Astrid, Gert, Inez, Joost, Joke, Liny, Rolof, Paul, Lotte, Hiljon, Maschaaa, Kitty, Jelle, Bart, Hanneke, Angelique, Pietje, Wies, arijke,Karin, Boy, Leo, Foppe, Joke, Henk, Henk, Henk, Tjerk, Edwin, Tom, Gerard, Michael, Liesel, Ben, Tom, Joop, Tim, Carla, Willem, Nico, Ali, Moeder Mans, Jeroen, Margret, Einte, Wilma, Niels, Dik, Roma, Mike, Karin,de buren Cora, William, Richard, Ronald, Erikjan, Raymond,Henri en Arjan.

Ennnn tenslotte mijn fietsenmaker Martin die gezorgd heeft voor een heerlijke betrouwbare fiets....

Fotos volgen nog. Inez had gelijk alles was dicht toen ik aankwam.. even niet op de sabbat gerekend......

Oh ja hoe voelt het nou: eerlijk gezegd voelt het nog even niet.... zal nog wel komen denk ik. Genieten van succes is iets om terug te leren denk ik.

  • 07 Juni 2008 - 07:08

    Gert:

    kanjer proficiat hulde chapeau ben trots op je doe het maar eens na klasse wereldgozer kampioentje ouwe reus top geweldig hieperdepiep ik buig diep voor je!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 07 Juni 2008 - 07:29

    Gert:

    kanjer proficiat hulde chapeau ben trots op je doe het maar eens na klasse wereldgozer kampioentje ouwe reus top geweldig hieperdepiep ik buig diep voor je!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 07 Juni 2008 - 08:04

    Piek:

    Vergeet de mensen niet die je wel trouw gevolgd hebben maar niet durfden/wilden schrijven op een openbaar blog.
    Op dit moment heb je 15070 pageviews.

  • 07 Juni 2008 - 08:11

    Bartje:

    Reuze!

  • 07 Juni 2008 - 08:52

    Inez:

    Ontzag voor je geweldige prestatie Martin!! Fantastisch, wat een overweldigend gevoel moet dit jou geven.
    Ik herinnner ons laatste telefoongesprek voor vertrek, waaruit vooral het 'ik zie wel hoever ik kom' werd uitgesproken. Wat is mooier dan jezelf te overtreffen.
    Ik ga er vanavond een borrel opdrinken.

    Felicitatiezoen van Inez

  • 07 Juni 2008 - 10:37

    Moeder Mans:

    Sterker nog: op dit moment heb je 15110 pageviews.
    Matje, je bent er!! 'k Word er stil van.

  • 07 Juni 2008 - 11:35

    Ton:

    Martin vergeet niet dat wij ook elke dag uit keken naar jou reactie op onze reacties ik ben blij dat je nog heelhuids bent en dat je gezond weer terug komt maar ook jou verhalen waren cadootjes.Oke kanjer groeten uit Amsterdam en tot snel.

  • 07 Juni 2008 - 11:55

    Bart:

    Een leuk plan bedenken is één.We hebben allemaal wel eens een bevlieging. Ook werkelijk een idee uitvoeren is iets heel anders. Ik vind het knap en eerlijk is eerlijk: Ben ook wel een beetje jaloers. PROFICIAT
    Bart

  • 07 Juni 2008 - 15:42

    Karin:

    heel hartelijk gefeliciteerd met je behouden aankomst. In een woord geweldig !!!
    Wij zullen er een op je drinken ! Enne...ik vond het altijd al een aparte ervaring om jou in Zutphen tegen te komen ( vanwege die ligfiets) maar zal je voortaan met nog weer andere ogen bekijken. Hulde !
    Sjalom


  • 07 Juni 2008 - 16:10

    Kitty:

    tranen van ontroering en trots, Martin, you did it!!
    Dikke knuffel.

  • 07 Juni 2008 - 17:35

    Joop + Tim:

    Beste Martin, van harte gefeliciteerd. We hebben je dagelijks gevolgd. Geweldige prestatie!!! Maar vinden het ook fijn om je weer in levende lijve te ontmoeten. See you soon.


  • 07 Juni 2008 - 18:54

    Nico N:

    Fan-tas-tisch!! Martin en wat kun je zo lekker je doorzettingsvermogen trainen. Een prachtige reis met dito verslagen. We zijn zeer benieuwd hoeveel die innerlijke reis opgeleverd heeft en of het wellicht ook een soort van helende reis is geweest. Wat vliegt de tijd beste Martin. Geniet er van op je eigen manier en welkom thuis! Nardy en Nico

  • 07 Juni 2008 - 20:00

    Astrid:

    Helemaal TOP TOP TOP !!!
    Gefeliciteerd man!

  • 07 Juni 2008 - 20:24

    Joost:

    Hoi Martin,

    Gefeliciteerd met het bereiken van wat in eerste instantie je doel was en wat je langzaamaan een beetje leek los te laten. De laatste keer dat ik je sprak zei je 'ik fiets richting Donau en dan zie ik wel of ik links of rechts ga...'. Mooi om te zien dat je toch dat hebt gedaan wat je eigenlijk graag wilde.

    Tsja, die reacties zijn mooi, maar ik kijk toch steeds uit naar weer een nieuw bericht van je uit (vaak) weer een nieuw land. Dat zijn ook cadeau's hoor! Geniet lekker van je (eind?)bestemming!! Groeten,

    Joost

  • 07 Juni 2008 - 22:47

    Richard:

    Jee,

    Jerusalem.
    Het lijkt wel een openbaring. Zoals je er over schrijft, en de reacties van anderen.
    Je hoeft in ieder geval niet naar de klaagmuur om te klagen.
    Da's niet aan de orde, toch.
    Maar een briefje, met al onze namen zou niet gek zijn.
    Geweldig!!


  • 07 Juni 2008 - 22:49

    Richard:

    Martin,

    Nog een vraagje.
    Er staat een moeder mans bij de berichten.
    Moet dat niet moeder gans zijn?

  • 07 Juni 2008 - 22:51

    Irma:

    Mijn felicitaties Martin!! Wat een prestatie en wat een ervaring! Dit heb je toch maar even gedaan! Vele mensen hebben dromen, maar jij hebt een droom waargemaakt: een prestatie om respect voor te hebben!

    Groeten,

    Irma

  • 08 Juni 2008 - 08:39

    Hiljon:

    lieve martin, you did it!!!
    ik herinner me dat ik je in Apeldoorn leerde kenen en dat je toen zei dat je verbaasd was dat er meer moois bestond dan alleen Amsterdam.....
    daar is nu weer een hele ervaring bijgekomen.
    Goeie reis en wel thuis!!!!!tot binnenkort,
    hiljon en co.

  • 08 Juni 2008 - 13:13

    Christel:

    hoi martin, we volgen je nu pas 2 weken, en het is altijd heerlijk om te lezen fijn dat jij daar zo heerlijk aan het fietsen bent. wij worden er helemaal blij van, top dat alles zo goed gaat.
    liefs je nicht

  • 08 Juni 2008 - 13:20

    Christel:

    hoi martin, we volgen je nu pas 2 weken, en het is altijd heerlijk om te lezen fijn dat jij daar zo heerlijk aan het fietsen bent. wij worden er helemaal blij van, top dat alles zo goed gaat.
    liefs je nicht

  • 08 Juni 2008 - 17:24

    Jan De Gevangenbewaa:

    Proficiat met je behaalde resultaat. We vinden het een geweldige prestatie. We hebben het een eer gevonden om iemand met zo'n wilskracht 's-morgens aan het ontbijt te hebben gehad. We hebben al je spullen (incl. het boek) bewaard en kun je komen ophalen bij ons (adres bij je bekend).
    Wij zijn inmidddels weer terug in Nederland.

  • 08 Juni 2008 - 22:32

    Moeder Mans:

    Richard, dan is het nog altijd 'Moeder De Gans' en dat is een heel ander verhaal!

  • 09 Juni 2008 - 06:12

    Dik En Niels:

    Hoi Martin,
    Wat een geweldige prestatie. Hartelijk gefeliciteerd.
    Geniet ervan en goede reis terug naar de Achterhoek.
    Groeten Niels en Dik.

  • 09 Juni 2008 - 08:00

    Moeder Mans:

    Nog één keer dan! Kon het niet laten m'n boek over spreekwoorden en zegswijzen er op na te slaan. W.b. de laatste loodjes die je naar Jeruzalem brachten, daarover staat "bij het wegen zijn het de laatste loodjes die de doorslag geven". Al was het van het begin af aan geen prestige-kwestie, ik zie het toch wel een beetje als de kroon op je tocht dat je Jeruzalem gehaald hebt. Tot gauw.

  • 09 Juni 2008 - 13:22

    Willem Carla :

    Gefeliciteerd!!!!
    Bezonder!!
    Ik gedachten zijn we bij je en genieten al lezende mee van jouw verwezelijking van jouw droom (wat geen droom bleek te zijn maar een haalbare, door wils en daadkracht verwezelijkte reis)
    We lezen alles met veel plezier en genieten ervan.
    Groeten Willem en Cala

  • 09 Juni 2008 - 13:49

    Werner:

    Net weer in Budapest aangekomen en lees van je aankomst in Jerusalem. Gefeliciteerd en in een recordtijd als je het mij vraagt.

  • 10 Juni 2008 - 13:46

    Edwin En Christa De :

    GEFELICITEERD!!!! Wat een ongelooflijke prestatie, echt top. En wat snel gedaan zeg. Liefste groeten, Edwin en Christa de Wit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

martin

Een stukkie fietsen ........ Hoe gaat dat? Altijd al eens willen meemaken. Ik krijg nu de kans. Op deze web-log kun je het allemaal volgen. In 1936 fietste Bas Ader, student theologie, in z'n eentje van Amsterdam naar Jeruzalem Het jaar daarop werd hij predikant in Nieuw Beerta. In 1944 werd hij gefusilleerd omdat hij joden had geholpen. In 1996 volgde Siebe Hiemstra, predikant in dezelfde gemeente, het spoor van Ader op zijn solo-pelgrimstocht naar Jeruzalem. Hij ging via Auschwitz vanwege Aders inzet voor joden. Ik heb het boek van Siebe gelezen en dat bracht bij mij de wens naar boven in hun spoor richting Jeruzalem te reizen. Nu ik op weg ben durf ik dit doel zelf ook steeds meer onder ogen te komen.

Actief sinds 29 Maart 2008
Verslag gelezen: 6671
Totaal aantal bezoekers 227136

Voorgaande reizen:

05 April 2008 - 08 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: